22/05/2023
Wil je weten waarom online audio een onmisbaar deel zijn geworden in je mediaplan en welke zenders de beste cijfers voorleggen? Lees dan vooral verder.
→Als officiële sponsor knipoogde Coca Cola met zijn ‘Erin geloven is magisch’-campagne aan het WK. Met een totale recall van 81% scoort de spots ver boven benchmark. Daarrvan kon maar liefst 92% de campagne juist toewijzen aan het merk: dat is het beste resultaat van alle tv-billboards tot nu toe!
De alomgekende campagne met Het Melkmeisje legt uitzonderlijke scores voor op ad recall (75%), likeability (67%) en consideration (58%). De program fit met ‘Blokken’ werd bijzonder positief beoordeeld, net als de creatieve uitwerking.
De spots van Dovy Keukens bij ‘Het Verhaal van Vlaanderen’ leggen opvallende scores voor: meer dan 90% herinnert zich de spot, maar liefst 70% linkt de spot vervolgens aan het merk. De link met de populaire reeks bleek een perfecte match voor de Belgische keukenfabrikant.
Met een branding power van 88% mist de campagne van Delhaize zijn doel niet. 88% van de ondervraagden kunnen het Superplus-concept linken aan Delhaize. De plaatsing bij ‘Over Eten’ wordt gesmaakt, bovendien zegt 44% een bezoek aan de supermarkt te overwegen na het zien van de spot.
90% van de ondervraagden bevestigen te weten voor welk merk de spot bedoeld is, een uitzonderlijk hoog resultaat. Ook de activatiescores springen in het oog: na het zien van de spots bij het programma ‘Thuis’, zegt de helft van de respondenten het merk te overwegen.
Met een herinneringscore van 52% mist Polestar zijn start bij ‘Iedereen Beroemd’ niet. De program fit met het dagelijkse reportageprogramma zorgde ook voor bijzonder sterke activatieresultaten: vooral de hoge resultaten voor ‘fanship’ en ‘sympathy’ vallen daarbij op.