09/08/2023
VRT-televisie met voorsprong de grootste speler in het Vlaamse televisielandschap blijft met dagelijks 2,4 miljoen kijkers, goed voor een marktaandeel van 37% (jan -juni 2023).
→Voor onze Premium Partners gaan we steeds op zoek naar de perfecte match tussen het merk en onze programma’s. Jouw 5 seconden billboard moet schitteren rond de straffe televisieprogramma’s van VRT. Je kan zelf de impact van je campagne verhogen door je billboard creatief te linken aan het programma. Een knipoog naar het programma zorgt voor een sterkere verbinding en een hogere betrokkenheid .
Je kan hier op heel wat vindingrijke manieren mee omgaan. Kijk maar naar voorbeelden als Wienerberger, Dovy en ING.
Door je billboard aan te passen aan het programma, wordt de spot beter onthaald en kunnen kijkers gemakkelijker de link leggen. Op basis van de bestaande resultaten* uit het post-impactonderzoek DIVA zien we dat de likeability van je campagne hoger is als je program fit** goed zit. Het Is dus zeker de moeite om een aangepaste billboard te voorzien.
*op basis van 262 geteste billboards sinds september 2018
**program fit is de mate waarin je billboard bij het programma past waarrond het loopt.