Lissa De Peuter
Lissa De Peuter
Senior Marketing Executive
15/11/2023
Hoe kondig je als dé muziekzender in Vlaanderen een nieuw logo aan? Zo groots mogelijk natuurlijk en wat is er grootser dan een concert van een van de beste rockbands ter wereld? Studio Brussel kreeg als enige Europese radiozender de toelating om een concert van Queens of The Stone Age live uit te zenden. Een unieke gelegenheid om aan 20.000 muziekfans het nieuw logo met bijhorende huisstijl voor te stellen. 

Digitaal mediamerk

Block image

Met de vorm van een klassieke radiomicrofoon in het logo verwijst Studio Brussel naar haar rijke geschiedenis als radiozender. De nieuwe huisstijl is nu meer in lijn met de branding van moedermerk VRT.

Daarnaast laat het Studio Brussel ook toe om een eigen visuele wereld te creëren op alle digitale uitingen van het mediamerk, zoals op VRT MAX.

Life is music!

Aan de baseline verandert er niets. Studio Brussel is en blijft dé muziekzender van Vlaanderen, met de beste livemuziek en dj-sets (dé festivalzender), nieuwe muziekprogramma’s (Radar, De jaren nul, …) podcasts (De popcast van de week, Quiz Quiz Hoera!, Zware Klap, …) en digitale muziekstreams (UNTZ, Zware gitaren, …).  

Het sterke muziekaanbod laat zich ook voelen in de CIM-cijfers
 

  • Studio Brussel bereikt wekelijks 489.000 luisteraars (+4,2%) en een marktaandeel van 13,6% (+3,8%) bij 18-44. 
  • In combinatie met De Tijdloze, die haar weekbereik op 1 jaar ziet verdubbelen, bereikt Studio Brussel op die doelgroep zelfs wekelijks 528.000 luisteraars en heeft de zender een marktaandeel van 15,1% (+4,1%). 
  • De SuperSelexy ‘Studio Brussel + MNM + Radio2’ bereikt op weekbasis 57,3% van 18-54 in de SG 1-4.

Wil je ook graag adverteren op onze radiozenders?

Contacteer ons. We helpen je graag verder. 

 

(*) De cijfers zijn gebaseerd op de huidige mediaplanningsgolf september’22-augustus’23 en in vergelijking met de vorige mediaplanningsgolf mei’22-april’23 (Noorden, ma-zo 6-22u).