Dirk Soetens
Dirk Soetens
Market Intelligence Manager
12/02/2024
Inzetten op radio is de sleutel tot succes! Onderzoek van Nielsen toont aan dat merken die adverteren op radio een indrukwekkende stijging zien van +43% in online verkeer. Het is hiermee nog eens bewezen dat digital en radio het powerkoppel bij uitstek zijn.

+43% in webverkeer

TVTY (Nielsen) onderzocht het effect van radio(advertenties) op het genereren van websiteverkeer alsook op welke momenten je radio best inzet in je mediaplan om de prestaties van je campagne te bevorderen. De studie analyseerde in totaal 65 campagnes in 6 sectoren en 55.000 radio-advertenties.

Block image

De resultaten uit de studie tonen aan dat radioadvertenties gemiddeld een stijging van +43% in merkverkeer genereren, met zelfs een toename tot +80% voor websites met lage bezoekersaantallen.

Het onderzoek benadrukt het belang van de 'creatie' en geeft aan welke elementen de prestaties kunnen bevorderen. Drie belangrijke observaties:
 

  1. Zo zou een radioadvertentie met een duidelijke oproep tot actie in de radiospot tot gemiddeld 5 keer meer websitebezoeken leiden. 
     
  2. De meest effectieve radioadvertenties besteden meer dan 10 seconden aan het presenteren van het aanbod.
     
  3.  Radioadvertenties die emoties oproepen zouden 5 keer meer prestaties opleveren.

Ook onze adverteerders en mediaplanners kunnen hierover getuigen:

Tim Vermeire, Marketing Manager Bavik Super Pils
“Onze radioreclames dragen bij aan een toename van het aantal bezoeken op onze website. Opmerkelijk is dat gedurende deze campagneperiode onze merknaam frequenter wordt opgezocht via Google."  Lees meer
 

Alessandra de Praetere, Head of Marketing Nordic
“Tijdens onze radiocampagne zien we een aanzienlijke stijging in het aantal websitebezoeken. Veel bestaande en potentiële klanten melden ons dat ze ons merk via de radiospots hebben leren kennen en daardoor onze website hebben bezocht. Kortom, onze campagne verhoogt zowel onze naamsbekendheid als onze conversie." Lees meer
 

Viriginie Storms, Marketing & Communication Manager BCCMA:
“Onze Campaway-campagne resulteerde in een toename van +191% in online verkeer na de uitzending van de radiospots. Het aantal bezoeken aan de store locator-pagina, waar mensen op zoek gaan naar de dichtstbijzijnde dealer, steeg zelfs met 424%. Daarnaast noteerden we ook een aanzienlijke stijging in het fysieke verkeer naar de dealers." Lees meer


Als vertrouwde mediapartner zetten wij elk jaar in op de ontwikkeling van sterke lokale en kwalitatieve touchpoints om merken duurzaam en waardevol te verbinden met hun doelgroepen.

Wil je als adverteerder conversie genereren met onze sterke touchpoints?

Contacteer ons vrijblijvend voor een gesprek of een voorstel op maat. Samen zorgen we voor groei en succes!