Dirk Soetens
Dirk Soetens
Market Intelligence Manager
12/02/2024
Inzetten op radio is de sleutel tot succes! Onderzoek van Nielsen toont aan dat merken die adverteren op radio een indrukwekkende stijging zien van +43% in online verkeer. Het is hiermee nog eens bewezen dat digital en radio het powerkoppel bij uitstek zijn.
Block image

Bron: Nielsen Research (Franse markt) 

Niet alleen de cijfers maar ook adverteerders en mediaplanners zijn het daarmee volledig eens:

Tim Vermeire, Marketing Manager Bavik Super Pils
“Onze radioreclames dragen bij aan een toename van het aantal bezoeken op onze website. Opmerkelijk is dat gedurende deze campagneperiode onze merknaam frequenter wordt opgezocht via Google."  Lees meer
 

Alessandra de Praetere, Head of Marketing Nordic
“Tijdens onze radiocampagne zien we een aanzienlijke stijging in het aantal websitebezoeken. Veel bestaande en potentiële klanten melden ons dat ze ons merk via de radiospots hebben leren kennen en daardoor onze website hebben bezocht. Kortom, onze campagne verhoogt zowel onze naamsbekendheid als onze conversie." Lees meer
 

Viriginie Storms, Marketing & Communication Manager BCCMA:
“Onze Campaway-campagne resulteerde in een toename van +191% in online verkeer na de uitzending van de radiospots. Het aantal bezoeken aan de store locator-pagina, waar mensen op zoek gaan naar de dichtstbijzijnde dealer, steeg zelfs met 424%. Daarnaast noteerden we ook een aanzienlijke stijging in het fysieke verkeer naar de dealers." Lees meer


Als vertrouwde mediapartner zetten wij elk jaar in op de ontwikkeling van sterke lokale en kwalitatieve touchpoints om merken duurzaam en waardevol te verbinden met hun doelgroepen.

Wil je als adverteerder conversie genereren met onze sterke touchpoints?

Contacteer ons vrijblijvend voor een gesprek of een voorstel op maat. Samen zorgen we voor groei en succes!