Justine De Bruyn
Justine De Bruyn
Account Manager
22/05/2023
Niet alleen de mode van Bel&Bo wordt geproduceerd met oog voor mens en milieu, ook de initiatieven die de Belgische retailer steunt hebben een duurzame focus. Dankzij een Premium Partnership TV kon het modehuis zich linken aan de STIP IT-actie van Ketnet, MNM en Radio2. Ontdek hoe de samenwerking creatief en kleurrijk werd ingevuld. 

Al sinds 2012 houdt Ketnet jaarlijks een mobiliserende actie om kinderen te sensibiliseren en te inspireren om niet te pesten. Met ook Radio2 en MNM aan boord wordt de Vlaamse week tegen pesten breed uitgedragen bij alle doelgroepen. Vandaag zit de STIP IT-actie op kruissnelheid. Kinderen, leerkrachten, scholen, jeugdbewegingen, sportverenigingen: iedereen zet zijn beste beentje voor om pesten een halt toe te roepen.


Isabel Van Meirhaeghe, Marketing Manager Bel&Bo:

“De actie verbindt jongeren, jongvolwassenen en kinderen in de strijd tegen pesten. Als familiebedrijf willen wij niet alleen zelf sociaal verantwoord ondernemen, we willen vooral ook onze klanten meenemen in dit verhaal en helpen een steentje bij te dragen. Goed doen, doet goed! De insteek van de STIP IT-actie is voor ons dus bijzonder waardevol. De licensing liet ons toe om op een unieke manier dit initiatief te integreren. We hebben samen met Var een 360°-partnership opgezet via zowel tv, radio als de online kanalen van VRT. We ontwierpen een kleurrijke STIP IT-hoodiecollectie die werd gedragen door de boegbeelden van de actie. Ketnet Wrappers droegen de trui in de STIP IT-videoclip en terwijl ze social content maakten. Daarnaast liep er op Ketnet, MNM en Radio2 een win-actie om zelf kans te maken op zo’n mooi exemplaar. Tijdens de STIP IT- mediacampagne waren we aanwezig met billboards bij de tv- en radiocampagne van de actie. Een creative partnership is een unieke kans om je merk op een creatieve manier te linken aan de sociaal verantwoorde VRT-initiatieven”.

Ook je merk in de kijker zetten via een creative partnership?

Contacteer ons vrijblijvend voor meer info.