Onderzoek

Onze research-afdeling voert regelmatig studies uit naar de kracht van radio en tv. Zo zochten wij voor u uit wat het effect van radio- en tv-reclame op online zoekopdrachten is. Maar ook of radio een stimulerend effect kan uitoefenen op sociale media. Dit en veel meer ontdekt u in onderstaande studies.


Een slimme marketeer denkt multigenerationeel


Brengt de gewijzigde demografie een grondige hertekening van ons businesslandschap? 45-plussers worden immers talrijker én geven vlotter geld uit dan de traditionele commerciële doelgroep 18-44.


Radio, perfect voor multitasking


Wie de consument op zijn website wil krijgen, maakt een goeie keuze met radio. Want het Mediamomenten-onderzoek (MEMO) van VRT-Studiedienst toont aan dat de Vlaming vaak radio en online samen consumeert.


Radio en tv hebben wind in de zeilen


Klopt het idee dat de traditionele media achteruitgaan door de komst van het internet en de smartphone? Niet helemaal. De Vlaming luistert immers nog altijd vaak en lang naar radio en kijkt ook vaak en lang naar TV.


Radio rendeert


Radio heeft unieke troeven om diverse doelgroepen in ons land te bereiken, als stand alone reclamemedium én als aanvullend medium in een reclameplan. Dat is de conclusie van een CIM CrossMedia-analyse die het media agency Space in opdracht van Var uitvoerde.

Kaderledenstudie 2015


Om de twee jaar peilt de Kaderledenstudie naar het mediagebruik van bedrijfsleiders en beslissingsnemers. In 2015 doet radio het nog altijd goed en blijft de SuperSelexy Business van Var de perfecte combinatie.

Vlaanderen houdt van radio


De Vlaming hééft het voor radio. Dat blijkt uit het Mediamomentenonderzoek (MEMO) van de VRT-Studiedienst, die als eerste de volledige mediaconsumptie in Vlaanderen onder de loep nam.


Uniek inzicht in de mediaconsument


Op welk moment, via welk kanaal en met welk eindtoestel doen we vandaag een beroep op media? Het zijn drie vragen die centraal staan in het Mediamomenten-onderzoek (MEMO) van VRT.


Wie shopt, luistert vooraf naar de radio


Var wilde weten welke media gezinnen consumeerden vlak voor ze hun boodschappen deden in de supermarkt. Zo was vooral de positie van radio prioritair tegenover die van televisie, online, kranten en magazines. Uit het onderzoek bleek dat radio met voorsprong het meest geconsumeerde medium is voor families de supermarkt binnengaan.

Hoe scoren met een 5"-boodschap op VRT-televisie?


Hoe ervaart de kijker de 5”-spots op Eén en Canvas? Is er inzake perceptie en impact een duidelijk verschil met klassieke tv-reclame? En wat zijn de bouwstenen van een geslaagde 5”-spot? Var zette een online community aan het werk om het inzicht in deze weinig bekende materie te helpen vergroten.

Radio boost online conversaties


The Radio Group en Aegis Media Belgium zochten samen uit of radio een stimulerend effect kan uitoefenen op sociale media. Zij besluiten dat een goed uitgekiende radiocampagne, in synergie met sociale media, volstaan om grootschalige traffic naar de Facebook-pagina van een adverteerder tot stand te brengen.
<<  < 1 2 >  >>